Vontrapp er et tværkunstnerisk arbejdskollektiv bestående af 6 medlemmer med afsæt i teater, billedkunst, 

elektronisk musik og arkitektur. Vontrapp skaber unikke teatrale events, men som altid har det samme udgangspunkt: stedet og modtageren.

Vi arbejder med stedspecifikke koncepter, . Ambitionen i Vontrapp er at skabe kunstneriske situationer, som omgiver og opsluger publikum.

 

Vontrapp arbejder således med publikums- involvering og interaktivitet, men ikke i den forstand at publikum får direkte indflydelse på situationens udvikling. Her er der ingen publikummer, som skal præstere noget eller blive sat til skue, men publikums fysiske og sanselige tilstedeværelse er omdrejningspunkt for iscenesættelsen. 

Kunstnerkollektivet Vontrapp blev stiftet 2011.

AUKTION / AKTION

17.-18. april 2015

 

EN HÅNDFULD STØV

5. - 18. september 2014

Læs anmeldelserne her...

 

Læs artikel i Frederiksbergbladet, d.27.08.2014: Krig og kærlighed

 

Læs foromtale i Ibyen/Politiken, 5.09.2014: Spot på Golden Days

 

Læs reportage fra Børsen, 5.09.2014: En anderledes krigsoplevelse

 

Hør radioindslag på P1 Morgen, 9.09.2014: Første verdenskrig giver ekko i ny forestilling

 

Se anmeldelse af Smagsdommerne, 9.09.2014: Smagsdommerne

 

Læs anmeldelse i ATLAS magasin, 10.09.2014: Off-road til Ødemarken

 

Læs anmeldelse i Seismograf, 10.09.2014: Fængslende lydunivers i Cisternernes støv

 

Læs anmeldelse i Weekendavisen, 12.09.2014: September er den grusomste måned

 

ON MY WAY TO HAWAI
- A site specific lecture performance taking place in the setting surrounding a traditional academic presentation. 
3. dec. 2014, Malmø, Sweden

disappears. When will the audience give up their faith in authority and instead give in to the new set of rules, that the sound is communicating?

The aim of the performance is to activate the audience and give them an awareness of themselves as present in the room, and as people who are responsible for their own sensing. For us the common experience with the audience has to be the point of departure from where a beneficial academic discussion about the knowledge production in art can emerge.

 Using the conventions and aesthetics of the 'lecture setting', the conflict between body and mind is questioned through the use of intermedia tools such as 3D-­sound and visual projections. In a room with rows of chairs and a rostrum, the audience are asked to find a seat and wait for a presenter to begin a talk about the work in the artist collective Vontrapp. But no presenter ever appears ­ instead the audience experiences a power point show under construction - going wild! A bombardment of pictures and sound. The performance sets out to investigate that precise point where the  belief in authority

Copyright © Vontrapp 2017